tisdag 9 augusti 2011

En tanke

Om man är ute när det börjar regna så blir de flesta arg, ledsen, besviken eller kanske uppgiven. Jag förstår egentligen inte varför? Det är bara vatten. Blir ni arg, ledsen, besviken eller uppgiven när ni ställer er i duschen? Troligen inte så många av er.

Nu tänker ni nog att jag är dum i hela huvudet, för man har ju inte kläder på sig i duschen, Nä det har man inte, men vad gör det om kläderna blir blöt? det blir de ju även i tvättmaskinen. Och vad gör Du när kläderna är klar i tvättmaskinen? Troligen som jag (läs min sambo), hänger kläderna eller lägger de i tumlaren.

Så passa på att njut när regnet kommer, kanske passa på att tvätta både dig själv och dina kläder ute i regnet. Förmodligen skulle annat folk titta snett på dig, men vad gör det om 100 år?

Nu ska jag gå hem från jobbet och solen har tittat fram genom regnet, man kan njuta av det också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar